BoConcept går efter det japanske kontraktmarked

boconcept_tokyo
BoConcept Tokyos forslag til et chefkontor.

Af Kent Dahl

BoConcept har åbnet en afdeling for salg til kontraktmarkedet i Tokyo. Det er det danske møbelfirmas første afdeling for salg til kontraktmarkedet uden for Danmark. ”Vi tror, at der er et stort uopdyrket potentiale i Japan, som vi nu vil opsøge målrettet,” siger general manager Benny Storgaard fra BoConcepts datterselskab i Japan.

Det danske møbelfirmas første bud på eventuelle anvendelsesmuligheder for sine møbler på kontraktmarkedet blev afsløret under Tokyo Design Week, som afholdes fra 24. oktober til 3. november. Her har BoConcept opbygget forskellige rum i sin flagskibsbutik i Tokyo, der gav bud på indretning af eksempelvis chefkontorer, mere afslappede mødelokaler eller receptioner.

I første omgang er det især på markedet for kontorer, at BoConcept vil sætte ind. Japan er verdens tredje største økonomi, og markedet er stort.

Ifølge Storgaard begynder man også at se en mere flydende overgang mellem hjem og arbejdsplads i Japan, ligesom det er tilfældet i flere europæiske lande. Grundet den demografiske udvikling bliver der færre arbejdsdygtige unge japanere, og arbejdsgiverne forsøger på forskellig måde at tiltrække de bedste. Det gøres blandt andet ved at indrette kontorerne mere spændende end de traditionelle kontorlandskaber.

Japan er BoConcepts fjerdestørste marked, og mange japanere kender allerede det danske møbelbrand. Nu skal firmaets kontraktafdeling målrettet opsøge arkitekter og indretningsarkitekter for at gøre opmærksom på de områder, hvor BoConcept er leveringsdygtig. Med BoConcepts syv egne butikker og ni franchise-butikker i Japan, har interesserede arkitekter rig mulighed for direkte at stifte bekendtskab med møblerne.

Læs mere her.

 

Email this to someoneShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on Pinterest